Møbelkæde udvider sit fokus på onlinesalg i ny strategi
Jan Hallas, stifter af My Home Møbler, købte sidste år sit livsværk tilbage.
Nu skal en ny strategi med et markant øget fokus på onlinesalg og møbelkædens webshop sikre, at virksomheden bliver økonomisk bæredygtig.
Det skriver My Home Møbler i en pressemeddelelse.
- Med relancering af vores webplatforme forstærker vi synergien mellem vores fysiske butikker og online-tilstedeværelse. Vi skal blive langt bedre til at skabe synlighed omkring vores produkter i kombination med vores andre online-tiltag.
- Vi forventer, at der helt organisk bliver skruet op for kundetilstrømningen til vores butikker og webshop, når denne sidste brik falder på plads, udtaler Rune Kloster, der er head of e-commerce i My Home Møbler.
Også på butiksfronten vil My Home Møbler skærpe sit fokus, og man har allerede røbet planerne for to butiksgenåbninger.
Alligevel definerer møbelkæden sin tilstedeværelse online som "en nøglefaktor i virksomhedens fortsætte vækstmål".
Tidligere på året meldte Jan Hallas ud, at man måtte afskedige "et par håndfulde" medarbejdere for at tilpasse virksomheden til den nye virkelighed med kun 22 i stedet for 36 butikker.
I samme ombæring slog My Home-ejeren fast, at man for 2023 forventer et underskud - som i 2022 - men dog ikke i samme størrelsesorden.
Regnskabsår | 2022 | 2021 | 2020 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 51,9 | 43,0 | 28,6 |
Resultat af primær drift | -27,0 | 2,7 | 2,7 |
Resultat før skat | -28,4 | 0,6 | 1,3 |
Årets resultat | -22,1 | 0,5 | 1,0 |
Balancestatus | 107,9 | 77,7 | 52,2 |
Egenkapital | 59,4 | 5,5 | 5,1 |
Antal ansatte | 182 | 82 | 54 |
Kilde: CVR |